Stresujesz się? Zmień swój jadłospis!

Nie od dziś wiadomo, że zbyt dużo stresu wpływa bardzo niekorzystnie na zdrowie. Ryzyko zapadania na groźne choroby wywołane stresem, można zmniejszyć poprzez wprowadzenie do codziennego jadłospisu pewnych zmian. Dowiedz się, jakie produkty pomogą choć w pewnym stopniu zniwelować stres
i już dziś przygotuj antystresową kolację!

Kiedy organizm jest poddany stresowi, odczuwa wiele dolegliwości. Najczęściej są to podwyższone ciśnienie tętnicze, duże napięcie mięśni czy też bóle w okolicy brzucha, żołądka, często także zły nastrój. Odżywianie się w celu przeciwdziałania stresowi wiąże się ze stosowaniem zrównoważonej diety i dokonywaniem rozsądnych wyborów. Ogólnie rzecz biorąc, najlepiej w tym względzie wybierać pokarmy bogate w węglowodany złożone („ciemne” pieczywo, płatki owsiane, orkiszowe, żytnie, jaglane, otręby żytnie, białą kaszę gryczaną, jaglaną czy pęczak), które podwyższają poziom serotoniny – tzw. hormonu szczęścia – oraz nienasycone kwasy tłuszczowe i witaminy z grupy B (obecne także w wyżej wymienionych) czy witaminę C (źródła znajdziecie obok).