Granola baletowa x 2

Granola z bakaliami

Składniki:

  • płatki owsiane (250 g),
  • nasiona słonecznika (100 g),
  • orzechy włoskie (50 g),
  • sezam (50 g),
  • 3 łyżki miodu (36g),
  • sok jabłkowy (150 ml) ,
  • 4 łyżki oleju rzepakowego (40 ml).

 

Wykonanie:

Do miski wsyp płatki owsiane, dodaj nasiona słonecznika, posiekane orzechy włoskie oraz sezam. Dolej miód, sok jabłkowy i olej. Całość dokładnie wymieszaj i rozłóż na blasze w piekarniku, wyłożonej papierem do pieczenia. Piecz w piekarniku rozgrzanym do temperatury 150°C przez około godzinę, od czasu do czasu mieszając. Upieczoną granolę ostudź i przesyp do zamykanego pojemnika. Granolę dodawaj do mleka, jogurtu, kefiru, maślanki lub napoju roślinnego, zawsze z dodatkiem świeżych owoców.

 

 

Granola bezglutenowa

 

Składniki:

  • suszone daktyle (125g),
  • orzechy nerkowca (100g),
  • płatki gryczane (110g),
  • płatki jaglane (110g),
  • 5 łyżek nasion słonecznika (50g),
  • łyżeczka cynamonu,
  • ⅓ łyżeczki gałki muszkatołowej.

 

Wykonanie:

Daktyle namocz w gorącej wodzie, aż odpowiednio zmiękną. Po odcedzeniu daktyli zblenduj je z odrobiną wody na gładką masę. Orzechy drobno posiekaj i razem z płatkami gryczanymi, jaglanymi, nasionami słonecznika oraz cynamonem i gałką muszkatołową połącz z masą daktylową.  Sklejoną masę rozprowadź na blasze wyłożonej papierem do pieczenia.
Piecz w piekarniku rozgrzanym do temperatury 180°C przez 10-15 min. do momentu zarumienienia. Po wystudzeniu pokrusz upieczoną masę i przesyp do zamykanego pojemnika.
Granolę dodawaj do mleka, jogurtu, kefiru, maślanki lub napoju roślinnego, zawsze z dodatkiem świeżych owoców.